چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
ماهواره

حوزه/ مسئول مؤسسه فرهنگی نسیم مهر دراصفهان گفت: سیاه‌نمایی و تزریق یأس و ناامیدی در جامعه و ترویج اباحه‌گری و بی‌قید و بندی از ترفندهای فیلم های ماهواره ای است .

 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» از اصفهان،حجت‌الاسلام علی صغیرا، مسؤول مؤسسه فرهنگی نسیم مهر در جمع طلاب بسیجی و مبلغان حوزه علمیه اصفهان به تشریح آسیب های ماهواره در جامعه اسلامی  پرداخت  وگفت : ماهواره یکی ازخطر های است که  جامعه وبه ویژه قشر جوان را تهدید می کند و موجب ازبین رفتن دیانت ، عزت وغیرت انسانها می شود .

وی افزود: ماهواره عاملی مهم برای از هم گسستگی بنیان خانواده های ایرانی به شمار می رود، بطوری که روان پریشی از جمله مهم ترین این آسیب ها ست که مردان جامعه را به سمت و سوی افزایش آسیب‌های مبانی ضد ارزشی ودینی می کشاند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه بسیاری از خانواده های ایرانی تنها بر اثر چشم و هم چشمی به این ابزار مخرب روی آورده اند، افزود: آمار رو به افزایش طلاق در جامعه امروزی یکی از تاثیرات برنامه‌های هدف‌دار برخی شبکه‌های ماهواره‌ای است به گونه‌ای که بیش از 30 درصد آمار طلاق به پیروی از این موارد انجام می شود.

*سیاه‌نمایی از ترفندهای ماهواره‌  است

حجت الاسلام صغیرا، سیاه‌نمایی و تزریق یأس و ناامیدی در جامعه را یکی از ترفندهای فیلم‌های هدفدار ماهواره‌ ای  دانست و بیان داشت:

دشمنان سعی می کنند با انواع واقسام نقشه ها در درون زندگی انسانها نفوذ کنند از این طریق بی هویتی وبی غیرتی را به جامعه جوان کشور تزریق کنند .

وی افزایش خشونت رایکی دیگر از آثار منفی و مخرب ماهواره‌ها بر خانواده‌های اسلامی برشمرد و افزود :افزایش خشونت باعث ازبین   رفتن آرامش وایجاد تنش  درونی خانواده ها  می شود.

مسؤول مؤسسه فرهنگی نسیم مهر ترویج اباحه‌گری و بی‌قید و بندی در جامعه ، ازبین رفتن عواطف انسانی ، ترویج بهائیت و شیطان‌پرستی در شهرها و حتی روستاها از  طریق برخی فیلم‌های ماهواره‌ ایجاد شهوت کاذب در بین قشر جوان از طریق فیلم های هالیوودی از جمله مهم ترین تاثیر مخرب ماهواره عنوان  کرد.

*لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از شبکه های مجازی

حجت الاسلام صغیرادر ادامه با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای استفاده از شبکه های مجازی در جامعه خواستار برنامه ریزی دقیق ، آموزش و آسیب شناسی از سوی مسئولان فرهنگی برای استفاده بهینه ودرست از برنامه‌های تلفن همراه همچون واتس‌آپ، وایبر و لاین و فضاهای مجازی دیگر برای جوانان شد .

این کارشناس مذهبی  سوق دادن مردم به سمت سبک زندگی اسلامی و ایرانی را از وظایف رسانه‌ها برشمردو افزود: رسانه‌ها لازم است به عنوان دیده‌بان‌های اصلی، جامعه را رصد کنند و با تذکر به موقع نقاط ضعف در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و ارائه آن به  مسئولان مربوطه در راستای رفع آن اقدام کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha